Saturday, September 24, 2005

Hiatus

Deze korte hiatus was onvermijdelijk omdat ik het, hoe saai ook, druk had. En eigenlijk nog steeds. Morgen gaan we naar Wenen waar ik een voordracht ga houden; ik moet de slides nog samenstellen uit het groeiende pak dat ik voor deze gelegenheden achter de hand hand heb.

Natuurlijk had ik hier de afgelopen tijd moeten melden hoe het loopje in het nieuwste Missy Elliot -nummer lijkt op Hey Boy Hey Girl van the Chemical Brothers uit 1999; hoe ik bij dat nummer dacht dat er weer iets zou gebeuren in de muziek (zoals ik eerder dacht bij Rise van Sly & the Family Stone, Word Up van Cameo en laatstgenoemd Chemical Brothers nummer; het lijken toch geisoleerde incidenten bij nader inzien; vooral de soortgenoten van de Chemische Broers bakken er weinig van - hun eigen nieuwste belooft veel maar ik weet wel beter - zelfs als ringtone hoorde ik hem laatst).

Ook had ik natuurlijk moeten melden hoe de plannen van Rita ("Hurricane") Verdonk doorgaan met gedecimeerd te worden door mensen die de wet wel kunnen lezen - en ik me nog steeds afvraag of het voorstellen om de wet te overtreden, door bijvoorbeeld Antilliaanse Nederlanders te gaan discrimineren, niet gewoon strafbaar blijkt te zijn en ze wat tijd in het cachot kan doorbrengen om tot rust te komen ("uit te woeden").

Misschien volgende week meer berichten uit de relatief grootste hoofdstad in Europa.

No comments: