Saturday, May 01, 2010

Alledaags

KL783, 8 April 2010. Net op weg naar Nederland, tussenlanding in Curaçao achter de rug. Stewardess komt naar ons toe.
KLM Stewardess: "Mag ik u iets vragen? Reist u samen?"
Ik: "Ja, inderdaad. Wij reizen samen."
Ongelovige glimlach van KLM Stewardess.
KLM Stewardess: "Er zijn namelijk twee mensen die samen willen zitten. En als één van u nu naar achteren ..."
Ik: "Wij blijven graag naast elkaar zitten."
KLM Stewardess: "Ja, maar het is een stel en ze willen graag naast elkaar zitten ..."
Ik: "Mevrouw, wij zijn bijna twintig jaar met elkaar getrouwd."
KLM Stewardess, met lichte verontwaardiging in de stem: "O, maar dat kan ik niet zien, hoor?!"

U raadt het al, mijn vrouw en ik hebben niet dezelfde kleur.

Deze zelfde mevrouw zette daarna de stoel van mijn echtgenote en een mevrouw uit Curaçao rechtop tijdens de maaltijd. Ik vroeg haar toen of ze dat bij alle mensen voor ons ook even wilde doen. En zei dat ik extra goed zou opletten of ze niemand vergat.

No comments: