Friday, August 19, 2005

Varia

Ik had het graag nog wat over de hitte in Sevilla gehad, maar het Parool kopte met het feit dat er al 40.000 boetes voor het overtreden van de identificatieplicht zijn uitgeschreven. Nu weten jullie dat ik geen optimist ben maar dit cijfer verbaasde me toch. Tijd om het register van getolereerde scheldwoorden voor de politie er op na te slaan, ik vraag me af of 'fascistoide luiwammes' of 'gemakzuchtige randdebiel' er op staan. Benieuwd wanneer Nederland er achter gaat komen dat een overheid er voor ons is, en niet andersom. Wordt ik rechts? Of is dit nog steeds links?

In ander nieuws, de BBC meldde vanmiddag dat literatuurwetenschappers hebben vastgesteld dat een goed kort verhaal religion, sex en mystery bevat. Hun wedstrijd werd gewonnen door de volgende inzending "Oh my God, I am pregnant; I wonder who did it."

Het Helios-raadsel houdt de mensen ook in de greep. Meestal vallen de vliegtuigen als mussen uit de bomen als ik in warm weer vlieg, en ook deze keer was het raak, zowel in Griekenland als in Venezuela. Wat er precies gebeurd is, is slechts een kwestie van hoeveel detail je wilt; ik ben tevreden met de verklaring dat als je een vliegtuig niet onderhoudt, het vanzelf een keer naar beneden komt. De stelling dat vliegen zo veilig is, wat ook onmiddellijk in een filmpje aan boord van onze Transavia-737-800 (jaja) werd gezegd door een 'captain-acteur', vlak voor de demo van de zwemvesten en de inflatable slides, maakt ook niet zo veel indruk. Als je iemand een beetje mank ziet lopen, zeggen ze niet vaak dat het door een 'oude wond van een vliegtuigongeluk' komt. Niet?

No comments: